Utrymme för reflektion

Vad betyder ett ex. Är det något passé eller kommer en gammal fling alltid vara något speciellt.  Och vad är rätt reaktion när ens bästa vän börjar dejta ens ex?

Med ens hittar jag meningen med uttrycket förbjuden frukt. För vad är mer förbjudet än din gammla flamma, vännens storebror - eller hennes föredetta. Lockelsen finns. Jag själv faller för den outforskade, det nya gänget eller den nya killen i det gamla. Att veta för mycket är vad som förstör.
Jag återgår till förbjudna relationer och tänker att samhället kanske borde acceptera att det faktiskt förekommer. Något övergivet och begagnat är inte längre din ensak. Troligtvis var det tom du som valde att kasta det som gick sönder, eller det du tröttnade på.
Med tanke på dagens dilemma, vår brist på resurser, kanske det inte är en så dum idé att låta begreppet recycling även smitta av sig på kärleken...
Å andra sidan, om nu samhället skulle godta dessa otillåtna förhållanden, skulle nog tjusningen försvinna. Vilken spänningsfylld dramatik, som vi innerst inne är så beroende av, skulle ersätta den förbjudna frukten? "Att älska med välsignelse"?
Inte lika sensationellt längre...

Det är ett svårt fall, en defenitionsfråga.
Jag tror att nyårsprincipen kommer väl till pass. Ut med det gamla, in med det nya!
/Carrie Bradshaw Jr

Kommentarer
Postat av: Cassandra

Fan va rätt:)

fan lämna det gamla och börja koncentera dig på det nya gott folk!!

du är så klok min vän

2009-02-11 @ 18:42:26
URL: http://bellmanc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0