"The whole world should revolve around me"

Jag kom att tänka på "det manliga egot", hur det kommer sig att inte bara mannen själv, utan även kvinnan ska kretsa kring denna företeelse och varför det har blivit en godkänd bortförklaring till "hans ageranden". Hur lyckas detta ämne tas upp, behandlas och tolereras i ett program som Rachel Ray - livets mest kvinnoinriktade program!?

Men jag undrar om samhället är en uppdatering kort. Vi lever nu mer i en Shego-värld, dvs en tillvaro styrd av- och anpassad efter det kvinnliga egot. Tjouhou!
För erkänn - du hamnar aningen högre på prio-listan än din pojkvän. I praktiken är det din garderob som behöver en renovering (inte hans) och därmed ekonomiska förmåner, det är du som kommer undan med kommentaren "PMS" efter en eruption och det är han som tofflar dig, inte tvärt om.
Med insidefakta vill jag även påstå att tjejen är den nya playern, vilket tar mig till den slutgiltiga frågan: Är vårt Shego något att vara stolt över? Kanske inte, med tanke på att dom flesta av oss fortfarande är singlar...

Ps. Ta vad jag skriver med en klackspark, för detta är en överdrift av kvinnans växande roll i samhället. Jag har inget emot mannens ego, så länge jag får ha mitt! (Shego = She ego).
Nightynight.

Kommentarer
Postat av: Matilda

vad gör du då?:)

2009-02-26 @ 15:55:42
URL: http://supermatilda.full.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0